۲۹.۲.۸۶

وضعیت وخیم یک دانشجوی امیرکبیر زندانی در زندان اوین


خبرنامه امیرکبیر: بنا به اخبار رسیده حال عمومی بابک زمانیان در زندان به شدت نامطلوب است. بابک زمانیان دچار ناراحتی قلبی بوده و به نظر می رسد در زندان تحت فشار شدید جسمی و روحی قرار داشته باشد. مسئولین قضایی تا به حال امکان ملاقات برای وی فراهم نیاورده اند.
بابک زمانیان روز یکشنبه اول اردیبهشت ۸۶ در حال عبور از مقابل مجتمع قضایی امور اقتصادی توسط نیروی انتظامی بازداشت می شود و پس از مشخص شدن هویتش به زندان اوین منتقل می شود.
بابک زمانیان، پیام رسان حماسه ۲۰ آذر، تاوان اعتراضات پرشور دانشجویی ۲۰ آذر پلی تکنیک را می دهد که بابک زمانیان، بیش از هر کسی در رساندن صدای اعتراض مردم ایران به گوش جهانیان نقش داشت.
پس از انتشار نشریات جعلی، توسط بسیج و مسئولین دانشگاه برای آغاز پروژه سرکوب انجمن اسلامی، روزنامه امنیتی کیهان و سایت رجانیوز وابسته به دولت در مطالبی، از اعترافات بابک زمانیان در مورد وابستگی به سازمان های خارجی و برنامه ریزی برای یک اقدام انتحاری سخن گفته بود، که می شد حدس زد، بابک زمانیان برای اعتراف تحت فشار و شکنجه شدید قرار دارد.
از آنجه که نسبت به وضعیت بابک زمانیان و سلامت وی، اعتراض بایسته ای از سوی فعالین دانشجویی و مدافعین حقوق بشر صورت نگرفته است، به نظر می رسد امکان انجام هرگونه رفتار غیرانسانی با وی در بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین وجود دارد
.

هیچ نظری موجود نیست: